Pages

Suka tak???

Tuesday, June 14, 2011

Cara Hantar Mesej Tanpa Bayar (free)


Hari ni aku share dengan pembaca macam mana cara nak menhantar mesej tanpa perlu membayar sebarang cas-cas tersembunyi. Tapi bukan semua keadaan boleh pakai teknik khas ni. Sebenarnya aku dapat tips ni waktu aku ikut Kursus Biro Tatanegara kat UITM Jengka dulu. Fasi kumpulan aku yang beritahu. Mula-mula aku pun malas nak caya juga. Macam tipu je kan. Tapi tengok dia dengan penuh konfiden explain mende tu. Aku pun caye la.

Kalau tak silap aku, fasi aku tu merupakan Guru Besar sekolah. Tak kan la dia nak menipu pula kan. Ok, sekarang aku terangkan macam mana cara nak hantar mesej tu. Kaedah ni menggunakan keadaan minda separa sedar kalau tak silap aku. Masa fasi aku tu terang dia bagi dua keadaan je.

Pertama, bagaimana menghantar mesej dari seorang ayah kepada anaknya. Macam mana nak buat? Contoh disini, anak tu degil la orangnya. Apa yang perlu si ayah buat, apabila anak tu masuk tidur. Si ayah duduk di hadapan anaknya. Pada ketika ini, si ayah perlu fokus. Dari situ dia akan cuba menyampai mesej supaya menasihati anaknya untuk berubah. Memang bunyinya mustahil. Tetapi Insyaallah berkesan.

Kedua, sesuai kepada sesiapa yang berminat kepada seseorang. Macam minat diam-diam la kat orang tu. Cara dia pun sama juga, apa yang perlu kene fokus. Bayangkan orang tu, dan korang boleh sampaikan apa yang korang pendamkan. Kalau korang semua nak tahu, kena la cuba.

Tapi aku pun tak pernah cuba. Tapi aku nak kongsi la serba sedikit pengalaman aku dulu. Setahu aku, minda kita terbahagi kepada tiga. Minda sedar, minda separa sedar dan minda bawah sedar. Setiap level ni ada power yang tersendiri.

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...