Pages

Suka tak???

Sunday, May 9, 2010

Nasi Ambang...

Mungkin di antara kita tak pernah tengok nasi ambang. Makanan ni memang jarang dijumpai. Baru-baru, di rumah aku ade buat jamuan nasi ambang. Ha...memang syok habis makan nasi ambang ni.. Yang kaki tepi tu tak termasuk pakej nasi ambang la. Kebiasaanya, nasi ni dimakan untuk 4 ataupun 5 orang.

Pernah sekali sampai tak cukup nasi dalam talam ni. Sampai berebut-rebut nak makan. Berebut-rebut tu bukanlah tanda terlalu lapar tetapi itulah keseronokan apabila makan nasi ambang ni. Korang nampak tak ada bermacam-macam jenis lauk yang ada. Tapi yang paling specialnya lauk ayam kat center talam tu. Untuk makluman, tu la masakan ayam rebus berempah. Insyaallah tak lama lagi aku akan bagitau resepinya macam mana. Conform terangkat pnye.....


4 comments:

  1. ade jual kat chini tak nasi ni???

    ReplyDelete
  2. kt tmpat keje aku dlu aku tgk indon je mkn nasik nie

    ReplyDelete
  3. amboi2...org musafir pun slalu mkn nasi ni jgk...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...