Pages

Suka tak???

Thursday, October 18, 2012

Kasut mencemburui aku!



Kalau korang pernah dengar kat mana-mana pasal cerita ni, korang jangan ingat cerita ni sama macam kat luar tu. Cerita ni tiada kena mengena sama ada yang hidup dan yang meninggal di luar sana kecuali hidup aku sendiri. 

Aku dah beberapa kali kena peristiwa yang sama time aku nak beli kasut. Jadi menyampah pula nak beli kasut banyak-banyak (konon la kan). Padahal duit memang takde, saja nak cover line. 


Sabar-sabar, belum masuk cerita lagi. Aku nak melencong dulu. Kasut camni la aku wat pergi kelas. Selesa, murah, bergaya, dan lain-lain lagi. Kasut yang aku beli ni pun ade ceritanya sama dengan kasut-kasut lain yang pernah aku beli.


Aku pakai kasut pula ni untuk riadah (konon juga). Kasut ni ada setelah kasut yang pertama aku kena kebas dek mamat mane ntah. Suka-suka dia je kebas kasut aku time aku tido, kt umah plak tu. Bangun pagi je, dah tak nampak bayang kasut tu. Kasut kedua pun hilang juga, tapi aku la puncanya. Ada ke patut tertinggal kat dewan futsal. Memang kene 'rembat' la ngan budak-budak kat situ. Sedih gila memandangkan kasut tu la yang paling mahal pernah aku beli. Last-last beli kasut yang macam kat atas tu.

Ok, sekarang baru aku nak cerita. Aku sampai la kedai kasut ni kan. Aku pun bersuara la "Bang, kasut jenis ni saiz 10 ada tak". Brader tu pun respon "Kejap dik, kena tengok dulu".

Tunggu la dalam 5 minit, Brader tu " Dik, takda saiz la". Aku pun apa lagi bila dah takde tu. Aku bgtau la dia balik, "Kalau macam tu saya nak jenis ni pula bang". "Tunggu kejap dik".

Brader tu pun datang balik, "Dik takda saiz la kasut jenis ni". Kalau sekali dua takpa lagi, ni dah 4, 5, 6, kali, memang takde mood la nak beli kasut. Lastly, aku dah malas nak mencari aku bgtau kat brader tu, "Bang, kasut mana yang ada saiz 10". Brader tu,"Tu ha dik, kat bawah tu".

Aku pun ambik je la, lawa ke tak lain cerita. Yang penting ada. Tu la aku nak bgtau, ada member tegur knp ambik kasut ni, bukan lawa pun. Ni la sebabnya. Aku bukan tak nak bergaya, tapi kasut mencemburui aku..haha (konon la kan). Cerita ni memang bukan mainan , realiti berlaku. Cuma mungkin sesetengah pihak terlepas pandang.


Sebelum aku terlupa, ada ke patut member aku datang mengamuk kat bilik aku tadi. Seram betol aku dibuatnya...haha 

2 comments:

  1. ha3..pegi jek kilang tempah untuk saiz 10..

    ReplyDelete
  2. kilang sawit tau la kt mne...kilang kasut x pnh jumpe lg...hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...