Pages

Suka tak???

Saturday, October 20, 2012

Teringat pula kat ragam anak sedara!

Jam menunjukkan pukul 2.59 a.m. Tak boleh nak tidur sebab dah terlebih tidur petang tadi. Sambil-sambil repair laptop yang problem, teringat kat ragam anak sedara aku 2 orang ni. Bila ingat-ingat balik, tergelak sorang aku dibuatnya.

Aku perkenalkan, si kecil manis kat bawah ni namanya Ariana Zahra. Umur dah nak masuk 3 tahun kalau tak silap la. Anak kepada kakak aku yang no 2. Nampak je kecik camtu, tapi perangai bukan main. Bila mak dia memasak, sibuk nak ikut masak juga. 


Yang tak tahan tu, si kecik ni kuat menjeling kat pakcik dia (aku la tu). Aku apa lagi, makin menyakat la..haha.. Bila lama duk sakat2 je,tak lama pastu mula la merajuk. Mata pun jadi sepet macam apa ntah.


Gambar bawah ni lagi la, menjeling kat aku dengan pandangan yang serong. Kalau tak silap la, time ni aku duk kacau abang dia. Si kecik ni kalau nampak aku nyakat abang dia, mula la menjerit "Pakcik, jangan kacau abang". Tapi, aku buat tak dengar lagi ada la..haha..


Budak laki ni pula namanya Mohd Fahim ( bermaksud yang faham, memahami, pintar, rajin belajar). Anak kepada kakak sulung aku. Aku bgtau korang maksud nama dia bukan untuk suka-suka. Tapi budak ni memang matang kalau nak dibandingkan dengan usia dia.


Aku ingat lagi time budak ni berlari kat pasar tani sampi terjatuh. Balik rumah aku bgtau la mak dia. Pastu budak ni marah pula kat aku sebab bgtau mak dia yang dia jatuh. Antara dialog yang aku ingat. "Kenapa pakcik bgtau ma yang adik jatuh, pandai sangat ar tu". "Suka ar tengok orang kena marah" (sebenarnya kena cakap loghat kelantan, sebab abang ipar aku asal kelantan). Lebih kurang camni kata-kata kemarahan yang dikeluarkan budak ni untuk aku. Aku dengan tak tahannya, gelak sakan time tu..haha

Sebenarnya 2 orang budak kecik ni masing-masing ada abang, tapi takda gambar. Tak best la nak cerita.
Lain kali la aku ceritakn yang lagi dua. Sekarang ni, kakak no 2 tengah sarat mengandung. Scan hari tu, khabarnya lelaki. InsyaAllah dapat lagi sorang anak sedara. 


p/s: sok kene bangun awal, g training. klu lambat kene lari pusing padang..huhuhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...