Pages

Suka tak???

Tuesday, January 15, 2013

Menu terakhir 'Resepi Bujang'

Resepi terakhir memandang sekarang pun dah mula cuti semester. Kalau kat rumah dah tak panggil la resepi bujang. Mula-mula malas nak masak, ingat nak pergi makan kat luar je. Tapi kat dalam peti sejuk ada ikan, telur, beras, kalau tinggal sebulan macam tu je..Entah boleh masak ke tidak nanti. Jadi dengan itu, eloklah di masak daripada dibiarkan membazir begitu saja. Memandangkan ini yang terakhir, 2 menu akan aku sajikan. 

1) Telur masak sambar biasa-biasa saja
2) Ikan celup tepung (ICT bak kata orang ganu)


Goreng telur dulu sebab kuali ada satu je. 


Siapkan ikan dengan bancuhan tepung.


Goreng ikan semasak yang boleh.

 \
Tumiskan bahan-bahan untuk membuat sambal tumis. 


Masukkan telur ke dalam sambal tumis. Dan akhirnya....


Gambar sekadar hiasan

Siaplah menu malam aku dan kengkawan. Jimat la 5, 6 ringgit kalau pergi makan kat luar. Sedang pelajar-pelajar lain seronok bercuti, aku pula sibuk menjaga kolej. Nampak tak kasih sayang yang aku curahkan kat UPM. Walauapapun, kita sambung lagi RESEPI BUJANG semester hadapan. InsyaALLAH..jumpa lagi

yang benar,
aku

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...