Pages

Suka tak???

Monday, March 14, 2011

Budak semester 2 Tahun 1

Kejadian ni berlaku pada waktu maktu petang di mana matahari hampir nk terbenamjatuh. Aku dan kawan aku yang merupakan pelajar tahun 1 di sebuah IPTA berbual tentang keinginan untuk membawa kenderaan pada semester hadapan. Berikut merupakan diolognya:

Aku: Wei epul, Sem depan ko nak bawak motor tak?

Epul: Tak tahu lagi la. Mungkin bawak kot.

Aku: Elok la, senang la aku nanti.

Epul: Banyak cantik ko, ingat aku ni perkhidmatan awam ke?

Aku: Ala ko ni, dengan kawan-kawan pun kedekut.

Epul: Tapi kan, dari beli motor baik aku beli kereta kancil. Selamat sikit.

Aku: Jangan pul, Setakat kancil je, lagi la bahaya. Sekali kene langgar habis berkecai.

Epul: Dah tu, motor dengan kereta mana lagi selamat?

Aku: Baik ko bawak motor la. Jodoh dan maut di tangan tuhan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...